Mitchell Baker o hitrem razvojnem ciklu

adzilla

Pojasnilo: izvirnik bloga Rapid release process je prevedel smo.

Mozilla je pred kratkim uvedla proces hitrih različic, tako da lahko javnost od nas vsakih 6 tednov pričakuje novo različico Firefoxa. Zaradi tega je bilo treba prilagoditi številne postopke. Sprememba nam je tudi zastavila nekaj novih vprašanj. Za nekatera podjetja je na primer ideja o hitrih spremembah brskalnika v najboljšem primeru nebodigatreba, ki samo moti, v najslabšem primeru pa problem, ki ga ni mogoče obvladati. Eno od novih vprašanj je recimo tudi združljivost dodatkov. Zavedam se, da gre za zapletena in težka vprašanja. Čaka nas delo, s katerim bomo dosegli, da bo proces hitrih različic tekel bolj gladko in upajmo bolj koristno za naše uporabnike. Rada bi na tem mestu razložila, zakaj menim, da je proces hitrih različic dovolj pomemben, da kljub tem težavam izpeljemo do konca.

Preden se je Mozilla odločila za proces hitrih različic, smo včasih imeli nove zmogljivosti pri roki skoraj že skoraj leto dni, preden so prišle med ljudi. Razvijalci spletnih storitev so bili primorani čakati celo leto na možnost, da svoje aplikacije izboljšajo.

Mitchell Baker, predsednica Mozilla Foundation

Mitchell Baker, predsednica Mozilla Foundation

Brskalnik je prevozno sredstvo za splet. In splet sam se premika hitro, zelo hitro. Filozofsko gledano ne verjamem, da je izdelek, ki se premika s hitrostjo tradicionalne programske opreme za namizne računalnike, lahko učinkovit v spletnem okolju, kjer se stvari dogajajo v realnem času. Če želimo, da bo brskalnik naš vmesnik za splet, ga moramo narediti bolj podobnega spletu. To pomeni, novo funkcionalnost dati v javnost, ko je njen razvoj zaključen. Torej s procesom hitrih različic. Če tega ne storimo, bo brskalnik za uporabnika spleta postal kamen spotike.

Včasih lahko te vrste problemov rešimo, ne da bi nam bilo treba napisati eno samo vrstico kode. Če na primer v Firefoxu poiščete podmeni “Dodatki”, se vam bo prikazala spletna stran. Brskalnik lahko v tem kotu svojih zmožnosti polno uživa vse prednosti spleta. Za to je mogoče skrbeti tako, kot so uporabniki na osnovi svojih izkušenj na spletu navajeni. Sprejeti proces hitrih različic je tako še ena tehnika več, s katero bo brskalnik lahko svojim uporabnikom hitro omogočil uporabo najnovejših zmogljivosti.

Kot moj kolega Brendan dostikrat rad reče: “Nobeno kosilo ni zastonj.” To pomeni, da moramo pozorno prisluhniti vsem, ki imajo težave. Biti moramo ustvarjalni in skušati najti praktične možnosti, da te težave če le mogoče ublažimo. To velja za problem uporabe v podjetjih in to velja tudi za izkušnje z dodatki. Zavedam se, da odgovor ni popoln in da obljube, da bomo vse zahteve lahko v celoti izpolnili, ne moremo dati. Kljub temu pa verjamem, da nas proces hitrih različic vodi v pravo smer.